Nyt sain aikaseksi vastattua näihin kysymyksiin. Yritin järjestää kysymykset ja vastaukset jotenkin järkevästi, jos haluaa tietää vielä jotakin lisää, esim. vaihdosta niin voi laittaa kommentia. Mutta ei muuta kuin enjoy it!
Oliko kesälukiossa kivaa? Koitko sen hyödylliseksi? = Kyllä kesälukiossa oli kivaa, vaikkakin päivät olivat todella pitkiä ja puuduttavia. Kesälukiosta sain paljon paremman hyödyn mitä edes osasin kuvitella aluksi. Matikan kurssilla sain hyvän kertauksen siitä kurssista, joka minulla oli mennyt aivan ohitse koulussa. Tietysti englannin kieliopin kertauksen kurssi oli tosi hyvä kertauskurssi nyt on, sitten helpompi lähteä vallottamaan Amerikkaa.
Mitä suunnitelmia sulla on "loppu" kesäksi? = Kesällä aion olla mahdollisimman paljon perheen, sukulaisten ja kavereiden kanssa sekä tietysti nukkua ja käydä lintsillä. Olisin ihan mukavaa, jos ruskettuisi tämän kesän aikana edes vähän, mutta saa nyt nähdä onko se edes mahdollista.
Mitä kaikkea oot harrastanut? = Oon harrastanut partiota, kun olin 3-6lk, uintia, kun olin 1-2lk, uimahyppyä,kun olin 2lk, joukkuevoimistelua lähes koko ikäni 7-vuotiasta 13-vuotiaaksi asti, cheerleaderii, kun olin 4-5lk, rytmistä voimistelua 2,5 vuotta, 13-vuotiaasta 15,5 vuotiaaski asti ja show tanssia 3 vuotta. Tällä hetkellä en harrasta mitään, mutta vaihdossa sitten taas aion kyllä harrastaa.
Paras asia mitä sinulle on tapahtunut kuluneen vuoden aikana? = Hmm... tää on vaikea, koska mulle on tapahtunut niin paljon kaikkea hienoa, mutta ehkä paras juttu on.... kuitenkin tapaamani uudet ihmiset ja sen kautta olen saanut paljon uusia ihania ystäviä, esim. yksi parhaista kavereista, johon tutustuin vasta viime syksynä.
Kuvaile itseäsi kolmella sanalla. = Ööhhmm... iloinen, nauravainen, vähän blondi.
Pidätkö juustonaksuista? = En ole itseasiassa syönyt juustonaksuja pitkää pitkään aikaan, mutta on ne muistaakseni iha hyviä. Niistä kyllä lähtee ihan kamala haju.
Mitä tulevaisuuden suunnittelmia sulla on? Lukion jälkeen luultavasti lähen ammattikorkeakouluun opiskelemaan matkailu-alaa tai sitten jotain kauneudenalan juttuja, mutta ei yliopistokaan ole pois suljettua asia. Tulevaisuudessa haluaisin myös asua ulkomailla jossain vaiheessa, en tiedä vielä missä ja millon.
VAIHTOVUOSI:
Jännittääkö vaihtoon lähteminen jo? = Ei sillei vielä hirveästi ainakaan vielä, koska en ole saanut tietää isäntäperhettäni. Veikkaan, että jännitys kasvaa, kun saan isäntäperheen ja ehkä sitä sillon sisäistää, että on todellakin lähdössä vuodeksi ulkomaille.
Mitä odotat vaihtovuodeltasi eniten? = Eniten odotan vaihtovuodeltani sitä, että saan oppia englannin kielen kunnolla ja sitä, että saan kansainvälisiä kavereita sekä, että saan unohtumattoman kokemuksen siitä vuodesta. On tietysti muitakin juttuja mitä odotan.
Mitä jäät kaipaamaan Suomesta? = Jään kaipaan tietysti kaikki kavereitani, perhettäni ja sukulaisiani todella paljon, mutta uskon, että he tukevat minua vaihdossani olon aikana. Tietysti tulen kaipaamaan ruisleipää, saunaa, suomen maisemia, suomen kieltä ja jne.
Mikä pelottaa eniten vaihtoon lähtemisessä? = Varmaankin se, että jollekin lähimmäiselle tai kaverilleni sattuu jotain minun ollessani vaihdossa. En tiedä ymmärsinkö oikein mitä kysymyksen kysyjä tarkoitti.
Mistä lähti idea vaihtoon lähtemiseen? = Idea vaihtoon lähtemisestä syntyi jo 7lk, koska olen kiinnostunut erilaisista kulttuureista ja kielistä sekä olin jo lueskellut erilaisia vaihto-oppilas blogeja niin haluisin itsekkin päästä kokemaan vaihtovuoden. Amerikan valitsin sen takia, koska suurin unelmani on asua Amerikassa ja käydä amerikkalaista high schoolia.
Oletko miettinyt vuottasi vaihdon jälkeen? = Suoraan sanoen en ole miettinyt juuri ollenkaan vielä, mutta veikkaan, että tuleen olemaan ensimmäiset kolme kuukautta aivan sekaisin kielen ja kulttuurin kanssa.
Millainen olisi sun unelma vaihtaripaikka-/perheesi? = No unelma paikka olisi varmaan California, mutta minulle käy kaikki paikat, koska tiedän, että vuodesta tulee uskomaton olin, sitten missä tahansa. Unelma isäntäperhe olisi varmaankin sellanen missä olisi isä, äiti, minun ikäinen veli tai sisko ja sitten pienenmpi hostveli/sisko.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti