Eilinen päivä tuli vietettyä Suomenlinnan upeissa maisemissa piknikillä. Aamulla herättyämme keräsimme kimpsut ja kampsut kasaan ja lähdimme ajamaan kohti Helsinkiä. Matkalla pysähdyimme ruokakauppaan ostamaan piknik tarvikkeet. Pikinik-korista löytyi kahenlaista salaatia, viinirypäleitä, croissantteja, patonkia, kanaa ja muita herkkuja. Päästyämme Helsinkii odotimme jonkun 20 min lauttaa, joka veisi meidät Suomenlinnaan. Lautta oli aivan täpötäynnä porukkaa, no mutta ei se ollut mitenkään yllättävää, kun eilen oli niin lämmin päivä. Vihdoin Suomenlinnaan päästyämme otimme kamat kantoon ja lähdimme etsimään sopivaa piknik paikkaa. Sopivaa paikkaa ei meinannut löytyä aivan heti nimittäin melkein jokaisella kalliolla oli hanhen kakkaa, mutta hetken etsintöjen jälkeen löysimme paikan missä ei ollut yhtää hanhen kakkaa ja siinä vaiheessa alkoi nälkäkin olemaan aika kova. Heti aloillen asetuttuamme aloimme syömään piknikherkkuja upean merinäköalan kera. Syötyämme mahat täyteen oleskelimme ja nautimme auringon paisteesta. Tuli siinä otettua muutama kuvakin. Minä taas järkevänä ihmisenä en laittanut aurinkorasvaa lainkaan ja niimpä lopputuloksena oli, että olkapäät, otsa ja nenä paloivat. Noo, mutta ei se auta muuta kuin laittaa aloe veraa ja olla enemmän varjossa.
Illalla menimme syömään entiselle naapureille. Ruoka oli todella hyvää. Tarjolla oli grillattuja katkarapuja, kahenlaisia salaatteja ja jne. Syötyämme aloimme katsoa nuorimman lapsen kanssa Frozenia. Olen nähnyt sen pari kertaa aikasemminkin ja itse kyllä olen tykästynyt tuohon elokuvaan kovasti. Kotiin päästyämme menin melkein heti nukkumaan.






Ei kommentteja:
Lähetä kommentti