Sivut

Sivun näyttöjä yhteensä

maanantai 30. kesäkuuta 2014

Viisumihaastattelu

Tänään herätyskello soi jo klo 6.00, koska seitsemän aikaan oli lähtö helsinkiin viisumihaastatteluun. Suoraan sanoen oli kyllä vaikeaa herätä noin aikaisin, kun on vihdoin saanut loma unirytmin. Meidän piti olla kahvila Steam:ssa klo 8.20 ja siitä, sitten lähdettiin kolmen porukoissa konsulaattiin. Meitä lähetettiin aika tiuhaan tahtiin. Meitä istui kerrostalon porraskäytävässä noin 12-15 nuorta kerrallaan odottaen pääsyä konsulaattiin. Nyt hieman kerron haastattelun kulusta. Ensin meiltä kaikilta pyydettiin passit, tämän jälkeen meidät yksitellen kutsuttiin sisään konsulaattiin, jossa ensimmäisenä oli vastassa turvatarkastus  ( aivan samallainen kuin lentokentällä). Turvatarkastuksesta päästyämme menimme huoneeseen, jossa meidän piti antaa kaikki paperit jollekkin ihmiselle ja saimme osan papereista takaisin. Tämän jälkeen menimme istumaan pieneen odotushuoneesee, josta meidät sitten kutsuttaisiin yksitellen haastatteluun. Itse haastattelussa meiltä otettiin sormenjäljet ja tämän jälkeen annettiin loput paperit pois. Lopuksi haastattelija kysyi vielä kaksi kysymystä, Mihin osavaltioon olen menossa? ja Mitä vanhempani tekevät työkseen? ja tämän jälkeen haastattelija sanoi, että nyt minulle on myönnetty viisumi. Kysyin muutamilta muilta, että mitä heiltä kysyttiin, niin joiltain ei oltu kysytty yhtään mitään. Jotenkin kaikille tuleville vaihtareille tiedoksi, että ettei viisumihaastattelua tarvitse jännittää. Viime viikolla, kun lähetin sähköpostia järjestölleni, koska halusin tietää, että voisiko minun lähtöpäiväni olla 15.8 tai siinä lähipäivinä, koska minun viisumini astuu voimaan silloin. Minulle vastattiin, että lähtöpäiväni ei ole vielä varmistunut, mutta yleensä lähtö on siinä kohti. Tänään kuitenkin minun on yhteyshenkilöltä asiaa, niin sain vastauksesi, että viisumin alkamispäivällä ei ole mitään tekemistä lähtöpäiväni kanssa, eli olen taas takaisin lähtökuopissa ja samassa epätietoisuudessa kuin aikasemminkin. Ehkä ne sijoitus- ja perhetiedot tulevat kohta, koska hain kuitenkin jo vuosi sitten toukokuussa ja minulle on sanottu, että mitä aikasemmin hakee niin sitä paremmin saa perheen, mutta nyt olen odottanut todella pitkään jo ja alkaa kyllä hieman pelottamaan, kun ei sitä tietoa ole vieläkään tullut. 

Päästyäni viisumihaastattelusta pois lähdettiin Nean kanssa käymään H&M:llä, koska halusin palauttaa H&M:stä ostetun Lip pen:in ja sain siitä rahat takaisin. Bongasin Vilma Järvisen blogin meikkipostauksesta Vida la vida- merkkisen huulipunan, mutta vain erisävyssä. Blogissaan Vilma oli kehunut kovasti kyseistä huulipunaa, joten päätin kokeilla sitä. Ostin huulipunan Kicksistä sävyssä 86 Hot Tulip, joka maksoi 8€. Lähdimme äitin kanssa ajelemaan kohti kotia, mutta pysähdyimme Pentikin ja Iittalan myymälöissä matkalla. Myös maha ilmoitti tarvitsevansa ruokaa, niinpä kävin ostamassa läheisestä ruokakaupasta broilerisalaatin, johon lisäsin itse vielä hieman suolapähkinöitä. Matkalla äiti heitti minut Ellalle, koska meidän oli tarkoitus mennä kahville jonnekkin, mutta tuo tihkusateinen ilma ei oikein innostanut lähtemään ulos, joten päättettiin olla vain sisällä. Oli kyllä mukavaa vain jutella kaikessa rauhassa, sillä sitä juttua riitti vaikka kuinka paljon. 




Huomenna on tarkoitus mennä äitin ja iskän kanssa pankkiin hommaamaan minulle verkkopankkitunnukset vaihtoon, muuten päivä sujuu aikalailla sarjoja katsellen ja sohvan pohjalla maaten. 

2 kommenttia:

  1. Apua siis sähän oot oikeesti oottanu yli vuoden jo niit tietoja :O eiks sulla oo lähtö jo syksyllä etkä vielä ees tiiä mihin oot lähössä :O ite oisin ainaki ihan sekasin jo :S

    VastaaPoista
  2. Juu nii oonkin oottanut ja juu lähtö on mulla siinä elokuussa, mutta eiköhän ne sijoitustiedot pian tule. Kieltämättä jos en ole saanut vielä 15.7 mennessä sijoitustietoja niin pieni paniikki kyllä varmaan iskee. :/

    VastaaPoista