Oli pakko tulla kertomaan teille heti. Eilen tosiaan sain tiedon, että olin päässyt läpi SLEP- kielitestin. Eli nyt lähtöni vaihtoon vahvistui ja tämä tyttö lähtee elokuussa katsastamaan amerikkalaista elämää ja kulttuuria. Nyt hakupakettini lähetettiin USA:n paikallisjärjestölle ja minulle aletaan etsimään sopivaa isäntäperhettä.

Isäntäperheen saaminen (tai sen tiedon) voi kestää monta kuukautta, koska yleensä paikallinen koulu venyttää päätöstä hyvin pitkään, että ottavatko he vaihto-oppilaasta kouluunsa vuodeksi. Olen kuullut, että jotkut on saaneet tiedon vasta viikkoa tai kahta ennen lähtöä. Isäntäperheet voivat tehdä päätöksen hyvinki nopeasti, mutta vaihto-oppilaalle tieto tulee vasta kun koulupaikka on varma. Itse haluaisin tietää mahdollisen nopeasti, koska haluan päästä tutustumaa tulevaan perheeseeni. Teen siitä sitten postauksen, kun olen saanut tiedon.
SLEP - kielitesti on siis kielitesti, jonka kaikkii USA:han vaihtoon lähtevät vaihto-oppilaat tekevät ennen lähtöä. Siinä katsotaan englannin kielen taitoa kuulun ymmärtämisen ja luetun ymmärtämisen avulla. Molemmat kestävät sen 45min. Läpi pääsyyn vaadin, että vähintään yksi kolmas osa vastauksista on oikein.
Oih vähän kivaa löytää täältä myös toinen Tuusulalainen :)
VastaaPoistaErittäin hieno blogi! :) liittyisin lukijaks mut et tiiä missä sulla on se? :o
Munki blogia saa käydä kurkkaamassa!
Oi kiitos! Ja olin unotanut laiittaa sen näkyville, mutta nyt se lukijapaineke pitäisin olla näkyvillä. :D ja juuu mä käyn kurkkaamassa.
VastaaPoistanonni ihanaa! nyt voin liittyä!! ihanaa :)
Poista