Sivut

Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 6. helmikuuta 2014

Vaihtari asiaa

Oli pakko tulla kertomaan teille heti. Eilen tosiaan sain tiedon, että olin päässyt läpi SLEP- kielitestin. Eli nyt lähtöni vaihtoon vahvistui ja tämä tyttö lähtee elokuussa katsastamaan amerikkalaista elämää ja kulttuuria. Nyt hakupakettini lähetettiin USA:n paikallisjärjestölle ja minulle aletaan etsimään sopivaa isäntäperhettä.




Isäntäperheen saaminen (tai sen tiedon) voi kestää monta kuukautta, koska yleensä paikallinen koulu venyttää päätöstä hyvin pitkään, että ottavatko he vaihto-oppilaasta kouluunsa vuodeksi. Olen kuullut, että jotkut on saaneet tiedon vasta viikkoa tai kahta ennen lähtöä.  Isäntäperheet voivat tehdä päätöksen hyvinki nopeasti, mutta vaihto-oppilaalle tieto tulee vasta kun koulupaikka on varma. Itse haluaisin tietää mahdollisen nopeasti, koska haluan päästä tutustumaa tulevaan perheeseeni. Teen siitä sitten postauksen, kun olen saanut tiedon.


SLEP - kielitesti on siis kielitesti, jonka kaikkii USA:han vaihtoon lähtevät vaihto-oppilaat tekevät ennen lähtöä. Siinä katsotaan englannin kielen taitoa kuulun ymmärtämisen ja luetun ymmärtämisen avulla. Molemmat kestävät sen 45min. Läpi pääsyyn vaadin, että vähintään yksi kolmas osa vastauksista on oikein. 




3 kommenttia:

  1. Oih vähän kivaa löytää täältä myös toinen Tuusulalainen :)
    Erittäin hieno blogi! :) liittyisin lukijaks mut et tiiä missä sulla on se? :o
    Munki blogia saa käydä kurkkaamassa!

    VastaaPoista
  2. Oi kiitos! Ja olin unotanut laiittaa sen näkyville, mutta nyt se lukijapaineke pitäisin olla näkyvillä. :D ja juuu mä käyn kurkkaamassa.

    VastaaPoista