Sivut

Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 8. joulukuuta 2015

Popcorn cake

Huomenta ja hauskaa tiistaita! Jostain syystä meikäläisen aivot eivät ole vielä sisäistäneet, että on joulukuu. Luonnollisestikaan en ole uhrannut ajatustakaan joululle tai lahjoihin. Lieneekö syynä se, että ulkona ei ole lunta lainkaan tai että sää on yhtä synkkä ja harmaa kuin marraskuussa. Mutta eiköhän sitä tästä pikkuhiljaa päästä joulukuu fiilikseen, sillä nimittäin söin viikonloppuna ensimmäiset joulutortut ja niitä tuli syötyä ihan useampikin. Varsinkaan kun en saanut niitä vuosi sitten lainkaan.
Mutta jospa sitä siirryttäisiin itse aiheeseen. Löysin yhdestä blogista (täältä) popcornikakku ohjeen. Nimi itsessään herätti mielenkiintoni ja halusin ehdottomasti toteuttaa tuon ohjeen. Ohje pääsi käyttöön viime viikonloppuna, kun vietimme tyttöjen iltaa. Popcornikakku sai paljon kehuja, joten ajattelin jakaa sen myös tänne.

Happy Tuesday everyone! For some reason, I don't realize that it's really December. There are many reasons to why it doesn't fell like Christmas, but probably the main reason is grey and rainy weather like in November. I think, I will realize sooner or later that Christmas is coming. Finally, I got eat my first Christmas pies. And I ate plenty of them, on last year I didn't get to eat at all. 
Anyways, let's move to the main point. I found this delicious popcorn cake recipe from one blog. So, I wanted to try this recipe, and it was sooo good. All my friends and family members liked the popcorn cake a lot, so I wanted to share the recipe with you guys. 

DSC02182



1 pussi vaahtokarkkeja
1,5 pussi popcornia
1 pussi M&M karkkeja (kannattaa laittaa 2)
70g voita/leivontamargariinia

one pack of marshmallows
1 and half pack of popcorn 
1 pack of M&M candies (maybe 2 pack is better)
1/3 cup of butter 

Ensin laitetaan popcornit ja karkit yhteen kulhoon sekä sulatetaan voi paistinpannulla ja tämän jälkeen lisää vaahtokarkit. Sekoittele vaahtokarkkeja niin pitkään kunnes se näyttää sulaneelta hattaralta. Sitten sekoita seos popcornien ja M&M karkkien kanssa (sekoittaminen kannattaa tehdä nopeasti, koska sulannut hattaramassa kovettuu hyvin äkkiä). Tämän jälkeen "taikina" laitetaan kakkuvuokaan. Muista voidella vuoka hyvin ja öljytä kädet useasti, koska "taikina" on hyvin tahmeaa. Viimeisenä vuoka laitetaan jääkaapiin, jossa on vähintään neljä tuntia. Itse pidin sitä viisi, mutta paras lopputulos tulee, kun se on siellä yön yli.

First step: put popcorn and candies to one bowl. Melt the butter in pot and put marshmallows and cook them together until it looks like melted fairy floss. 
Second step: put all the ingredients together and mix them. This step must do pretty fast. Remember oil well the pan and of course your hands because the dough is pretty sticky. 
Third and last step: put the cake to fridge and let it stay there at least 4 hours. The best possible result, you will get if the cake has stayed over the night.  

DSC02184


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti