Sivut

Sivun näyttöjä yhteensä

perjantai 18. joulukuuta 2015

All we need is positive thoughts

Näin pimeään ja harmaaseen vuodenaikaan monelle stressi, lähes ympäri vuorokautinen pimeys ja väsymys aiheuttavat jonkin asteisen kaamosmasennuksen. Tällöin pitää keskittyä pieniin elämän iloihin sekä tehdä juuri niitä asioita mistä nauttii kaikkein eniten.

In this time of year, most of the people are very tired, have a lot of stress and they think only negatives things. This may cause some kind of winter depression for someone. Then, we should focus to happy things, and do things which we enjoy and make us happy. 


DSC00051




Elämäni tasan kaksi vuotta sitten oli suoraan sanottuna tuskaa, en jaksanut tehdä yhtikäs mitään, koska olin niin stressaantunut ja väsynyt. Silloin olin aivan varma, että keskeytän lukion, koska en vain jaksanut lukion tuomaa työmäärää. Tuolloin elämäntapani olivat erilaiset kuin nykyään. Söin mitä sattui, liikuin todella vähän ja lähes nukuin kaiken vapaa-aikani. Tähän tuli muutos puolitoista vuotta sitten, kun lähdin jenkkeihin. Siellä aloin käymään salilla (yksi kursseistani salikurssi) joka toinen päivä sekä syömään terveellisemmin ja tasaisemmin. Silloin minulle ei kyseistä kaamosmasennusta tullut lainkaan, (tottakai osavaltion sijainti maapallolla vaikutti asiaan), mutta juuri liikkumisen ja terveellisen ruokavalion ansiosta olin pirteämpi. Nyt olen jatkanut samaa ja jatkan edelleen. Eikä minulle ole tullut minkäänlaisia kaamosmasennuksen oireita ja huomaan olevani pirteämpi ja energisempi, vaikka välillä väsymys painaakin päälle. Tähän lopuksi haluan jakaa muutamia asioita, jotka ovat piristäneet minua viime aikoina.

Exactly two years ago, my life was total chaos. I couldn't do anything because I was so stressed and tired. I was almost 100% sure that I'll give up high school because I felt like I couldn't handle that much work. Back then, my lifestyle was totally different than it's now. I slept all my free time, I didn't exercise at all, and I didn't eat well. This all changed year and a half ago, when I started my year as an exchange student. There, I took personal fitness class and danced at school, and I started eating healthily. A year ago, I didn't get any symptoms of winter depression because I had changed my way to live. I have kept doing that, and still I'm doing. I haven't got any symptoms in this year either. I can notice that I have much more energy and I can manage things what I need to do even though some times I'm very tired. At the end, I want to share couple things, which have made me happy in these past weeks. 

DSC00047
  • Aurinkoiset päivät
  • Koeviikolta saadut hyvät numerot
  • Joulupiparit ja -tortut
  • Vierailu sukulaisten luona pitkän aikavälin jälkeen 
  •  Rentoutuminen hömppäkirjojen ja Netflixin parissa 
  •   Myöhäiset aamut
  •   Lumi (se vähäinen mitä on ollut)
  •  Suunnitelmat joululomalle 
  • Vanhojentanssi harjoitusten alkaminen
  •  Ystävien tai perheen kanssa vietetyt hetket

  • Sunny days
  • Good grades from the exam week
  • Christmas pies and gingerbreads
  • Meeting with relatives after a long time 
  • Relaxing with chick-lit books and Netflix
  • Late starts
  • Exciting plans for Christmas break
  • Prom dance practices
  • Moments with family and friends

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti