Ajattelin, että nyt olisi sopiva aika tehdä tälläinen postaus, koska tiedän, että monet tulevat vaihtarit odottavat jännittyneinä isäntäperhetietojaan. Osa vaihtareista ovat saaneet isäntäperhetiedot. Vuosi sitten valmennusviikonlopun aikana kuulin, että todella moni tulevista vaihtareista oli saanut jo isäntäperhetiedot. Tuntemukseni olivat silloin hieman ristiriitaiset, koska olin samaan aikaan todella iloinen heidän puolesta, jotka oli saaneet tiedot jo, mutta samalla hieman surulliset, koska itse en ollut vielä saanut. Pitkin kesää sain lukea päivityksiä facebookista, että joku oli saanut isäntäperhetiedot ja tulee viettämään seuraavan vuoden sillä tai täällä. Itse sain tiedot vasta elokuussa, mikä on todella myöhään eli se tarkoitti, että lähtö voi tulla vaikka neljän päivän varoitusajalla. Itse muistan tuon kyseisen päivän kuin eilisen. Olin syömässä aamupalaa kaikessa rauhassa kunnes puhelimeni alkoi soimaan. Huomasin kuka soittaja oli. Juuri siinä hetkessä mielessäni oli aivan yksi ajatus "voiko tämä olla nyt se puhelu, jossa minulle kerrotaan isäntäperhetiedot?" Vastasin puhelimeen ja STS:än työntekijä esitteli itsensä ja kertoi, että minulle on löytynyt isäntäperhe Virginian osavaltiosta. Siinä vaiheessa olisi tehnyt mieli kiljua kuin mikäkin hullu, mutta puhuin rauhallisena. Puhelin jälkeen sen sijaan aloin hyppiä, kiljua ja taisin myös tirauttaa pienet onnenkyyneleet. Voin sanoa, että fiilis juuri sillä hetkellä oli aivan sanoin kuvailematon. Veikkaan, että kaikki tulevat vaihtarit tulevat kokeemaan tämän kyseisen tunteen, kun heillä tuo kyseinen puhelu tulee.
Vaihtari oleminen ei ole aina ruusuilla tanssimista, mutta se on todella kasvattavaa ja samalla myös antoisaa. Ensimmäiset pari viikkoa tai jopa ensimmäiset kuukaudet ovat kielellisesti haastavia, mutta kyllä se siitä helpottuu huomattavasti jo ensimmäisen kolmen kuukauden jälkeen. Muistan olleeni todella väsynyt alussa, koska totuttelu uuteen ympäristöön ja selviytyminen vieraalla kielellä vievät aika paljon voimia. Onneksi isäntäperheeni oli ymmärtäväinen tämän suhteen, koska he ovat toimineet aikaisemminkin jo isäntäperheenä.
Laitan tähän vielä linkin minun sijoitustiedot postauksesta: Sijoitustiedot


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti