Sivut

Sivun näyttöjä yhteensä

maanantai 20. huhtikuuta 2015

Monticello, Montpelier and Mount Vernon

Hellou!

Tämä viikonloppu vierähti leppoisasti aivan uskomattoman ihanasta säästä nauttien ja kiertäen kolmen entisen USA:n Presidentin entisiä koteja. Kokemus kaiken kaikkiaan todella mielenkiintoinen. Lauantaiaamuna lähdettiin seitsemän maissa ajelemaan kohti Monticello:a, jossa sijaitsi Thomas Jefferson:in hulppea talo. Matka Monticello:on oli sellaiset kaksi ja puoli tuntia. Paikanpäälle saavuttuamme aurinkokin toivotti itsensä tervetulleeksi ja lämpötila kohosi mukaviin +25 asteeseen. Ensimmäisenä menimme katsomaan lyhyeen esittelyvideo Monticello:sta ja sen jälkeen ajelimme pikkubussilla mäen päälle, jossa Jefferson:in koti sijaitsi. Meillä oli liput 10.25 kierrokseen, joten meillä oli mukavasti aikaa kierrellä lähi ympäristössä. Erityisesti ihastelemassa ihanan värikkäistä kukkia, joita pihalta löytyi runsaasti. Kierroksen jälkeen kävimme vielä katsomassa Jefferson:in hautaa ja siitä sitten kävelimme takaisin alas autolle. Autolle päästyämme masu alkoi ilmoitella jo nälästä niinpä suuntasimme Panera:n syömään lounasta. Lounaan jälkeen seuraava pysähtyspaikka oli Montpelier missä sijaitsi James Madison:in talo. Montpelier:in saavuttuamme menimme jälleen katsomaan lyhykäisen esittelyvideo ja siitä sitten näyttelykierrokselle. Kierroksen jälkeen sain ainutlaatuisen kuvan itse James ja Dolley Madison:in kanssa. Tämän jälkeen ajelimmekin takasin Fairfax:in. Illalla meillä oli ohjelmassa oli vielä "pre-departure" orientaatio missä meille kerrottiin asioista/tuntumuksista mitä tulemme kokemaan, kun palaamme takaisin kotimaanhan.

Tuntuu todella hullulta ajatella, että noin kahden kuukauden päästä pitäisi palata takaisin Suomeen. Tällä hetkellä ajatukset ovat todella ristiriistaiset, koska toinen puoli minusta sanoo "haluan jäädä tänne" ja toinen taas "haluan palata Suomeen". En varmasti ole ainoa vaihto-oppilas, joka käy läpi näitä samoja tuntemuksia juuri parhaillaan. Olen todella kiitollinen perheelleni Suomessa, aluevalvojalleni ja isäntäperheelleni täällä sekä tietysti järjestölleni Suomessa, jotka tekivät tämän vuoden minulle mahdolliseksi. 















Sunnuntaina suuntana puolestaan oli Mount Vernon missä sijaisti USA:n ensimmäisen Presidentin George Washington:in koti. Sää oli yhtä ihana kuin launtaina, mutta tuulinen. Paikanpäälle saavutamme meninmme katsomaan lyhyeen esitellyvideon ja siitä sitten näyttelykierrokselle itse taloon. Kierroksen jälkeen kiertelimme vielä sillä sun täällä ja sen jälkeen suuntasimme kohti auto ja sieltä sitten kohti kotia.







Ikävä kyllä mistään näistä kolmesta talosta en voinut ottaa kuvia sisältä, koska siihen oli ehdoton kielto. Jokainen talo ja niiden ympäristö oli kuin pieni kylä. Pihaa oli monta kymmentä hehtaaria ja erilaisia pikkutaloja monen monta. 

Nyt toivotan teille kaikille mukavaa alkavaa viikkoa! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti