Sivut

Sivun näyttöjä yhteensä

perjantai 31. lokakuuta 2014

Halloween

Heipparallaa!

Nyt saatu ensimmäinen neljännes päätökseen ja pitkä viikonloppu sekä Halloween odottaa. Ihanaa. Vielä en tiedä arvosanojani ensimmäiseltä neljännekseltä. Viime aikoina en ole tehnyt mitää muuta kuin ollut nenä kiinni koulukirjoissa ja opiskellut. Ennen kuin tulin tänne ajattelin, että minulla on aikaa postailla ja tehdä vaikka mitä arkena että viikonloppuisin, mutta todellisuus tuli vastaan ja minulla menee kaikki aika opiskeluun arkena sekä yleensä myös viikonloppusin. Toisen neljänneksen alkaessa vaihdan English luokkaani, koska English 11 eli junior English osottautuikin liian haastavaksi minulle. Luuluvasti alempi English luokka on hieman helpompi. Täällä joudun käyttämään todella paljon aikaa opiskeluun ja läksyjen tekoon ( joita tulee kyllä aivan liikaa) kuin Suomessa. Mikä on kyllä toisaalta ihan ymmärrettävää, ku opetuskieli ei ole Suomi. Näiden kahden kuukauden aikana englannin kieleni on parantunut huimasti, enkä malta odottaa millainen kielitaitoni on keväällä sitten. 

Eilen meillä oli pumpkin partyt (kurpitsa juhlat) ja host isäni syntymäpäivät. Tarjolla oli paljon paljon ruokaa ja voin sanoa, että olen tykästynyt todella paljon host äitini tekemään chiliin todella paljon. Mikä on ehkä hieman ihmeellistä, koska Suomessa en syönyt juuri ollenkaan mitään chiliä tai ylipäätään mitään todella mausteista ruokaa. Toinen "ruokalöydös" oli kirsikanmakuinen suklaakakku, sillä en yleensä voi sietää kirsikkaa, mutta tällä kertaa se maistui hyvältä kakussa, Vieraat olivat pääasiassa host perheeni tuttuvaperheitä, joihin minäkin olen jo päässyt tutustumaan. Suurin osa lapsista on minun kanssani samassa koulussa ja lähes kaikki jopa samalla luokka-asteella. Kuten pampkin party nimistä voitte päätellä, että meillä oli mahdollisuus kaivertaa kurpitsa ja tottahan toki minä kaiversin, kun täällä kerran olin. 


Today was the last in our first quarter and we have Monday and Tuesday off. Lovely! I don´t know my grades from first quarter yet. During last two weeks I have studied a lot because I have so many quizes, tests and exams from different classes. Before I came here I thought that " yeah I have a lot of time to write a blog" but I realize I don´t have time, actually I feel like I don´t have at all. This is sad because I really wanna write a blog. Everyday after school and dance practice I do my homework and study whole evening and also on weekend I always do homework. On Wednesday November 5th I will switch my English class because English 11 is too challenging for me. Probably "lower" English class is little bit easier class for me. I have noticed that I have to spend a lot more time doing homework and studying than in Finland and that is not a surprise because teaching language is not Finnish. 

Yesterday we had pumpkin party and also my host dad´s birthday party. There was a lot of food and I can say that I love chili that my host mom makes. It is weird because I don´t eat chili or extra spice food at all. Another food is cherry chocolate cake because usually I can´t eat cherry at all but in this time it was so good. Guests were my host family´s friend families. Almost all kids are in same school as I`m and even in same class. Also yesterday we had opportunity make a pumpkin and definitely I made once I´m here. 

 Minä ja kurpitsat/I & pumpkins
 Halloween kurpitsoja/Halloween pumpkins
 yksityiskohtia/details
karkki tai kepponen karkit /trick or treat candies

2 kommenttia:

  1. se on kyllä treat...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä, joka kommentoit minun jokaista kielioppi/sanavirhettä niin voisitko tehdä sen omalla naamalla etkä säälittävästi anona.

      Poista