....kuten otsikoista huomaatte ensimmäinen kuukausi täällä Amerikassa on vierähtänyt. Aika on mennyt todella nopeasti, joten tuntuu epätodelliselta ajatella, että olen ollut täällä jo kuukauden ja 9 uskomantonta kuukuatta jäljellä. Ensimmäiseen kuukauteen mahtuu vaikka mitä, kuten esim. käynti Pentagonissa, koulun alkaminen, käynti Washington D.C:ssä, orientatioleiri New Yorkissa, uusien ihmisten tapaamista, pääsy koulun tanssiryhmään, käynti football pelissä, käynti ulkoilma elokuvateatterissa ja paljon paljon muuta. Viikko sitten perjantaina olin elämäni ensimmäisessä football pelissä ja voin sanoa, että meininki oli kuin amerikkalaisissa elokuvissa. Pari viikkoa sitten aloitin apuvalmentamaan pikkutyttöjen cheerleading joukkuetta, koska jokaisen CIEE:n vaihto-oppilaan täytyy tehdä jotakin vapaaehtoistyötä. Minulla on tuo valmentaminen, joka ei tunnu yhtään työltä, koska tykkään työskennellä lasten kanssa. Eilen tytöillä oli esiintyminen poikien football pelissä ja hyvinhän he siitä suoriutuivat. Ensimmäiset kokeetkin amerikkalaisessa high schoolissa on koettu ja olen selvinnyt niistä yllättävän hyvin. Täällä ei ole koeviikkoja niin kuin Suomessa vaan täällä on quizeja eli pienempiä kokeita lähes joka viikko. Perjantaina sain ensimmäisen matikan numeron ja olen siitä todella yllättynyt, sillä sain A- eli suomen arvosanoissa se on 10- tai 9½.
......like you noticed that I have been here month. Time have gone very fast so feel weird that I have been here month and 9 unbelivable months left. The first have included visitation in Pentagon, visitation in Washington D.C, orientation in New York, meeting a lot of new people, made new friends, made to my school´s dance team, visitation in football game, visitation in outside movies and many many other things. Week ago on Friday I was in first football game, Action there was like american´s movies. Couple weeks ago I started coaching little kids cheerleading team because every CIEE´s exchange students have to do some king of volunter job so I do that. Yesterday girls had performance in football game and it went pretty good. I have been the first tests in american´s high school and they were go passing good. Here we don´t examweeks because we have almost every week quizes. On Friday I got my first math grade and I´m so surprised because I got A-.

Kuvia eiliseltä. // Photos from yesterday
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti